בחורף פי 3 יותר סיכוי להיות מעורב בתאונת דרכים, כך תפחיתו את הסיכוי שלכם

Estimated read time 1 min read

נהיגה בחורף היא מאתגרת הרבה יותר מכפי שרובנו נוטים לחשוב. מזג אוויר סוער אינו פותר אותנו מלהמשיך שגרתנו כרגיל וכך אנו מתיישבים מאחורי ההגה בלי להביא בחשבון שהסיכוי שנהיה מעורבים בתאונה הוא גדול כמעט פי שלושה יותר מאשר בקיץ.
חשוב לדעת שיש הרבה מה לעשות כדי להקטין את הסיכוי שנהיה מעורבים בתאונת דרכים בחורף. כך למשל לוודא שהצמיגים תקינים ומנופחים כיאות, מגבים טובים, הדלקת אורות, בלמים במצב מושלם, מצבר שלא יאכזב, מצב מכני תקין כך שלא נמצא עצמנו נאלצים לעצור בשוליים של כביש מהיר ועוד. מבחינת נהיגה נכונה בחורף, חשוב להפחית מהירות הנסיעה, לשמור מרחק גדול מן הרכב שלפנינו, להימנע מעקיפות מסוכנות, לתכנן מסלול הנסיעה, לשמור על טמפרטורה נעימה ואוורור מספיק בתא הנוסעים ועוד.

תנאי ראות לקויים מגבירים עשרות מונים את הסיכוי לתאונת דרכים בחורף. צילום: Istock.

בחירה טובה, העשויה להיות גורלית, היא התקנת מערכת עזר למניעת תאונות דרכים. ההשקעה הכספית הנדרשת זעומה ביחס לשיפור בבטיחות שמערכת איכותית כזו מעניקה לנו.

[contact-form-7 id="1116"]

 

מוכח סטטיסטית כמציל חיים
מחקר מקיף שנערך בארה"ב מראה כי מערכת המתריעה על היווצרות מצב מסוכן בכביש עשויה להקטין את הסיכוי למעורבות בתאונת דרכים ב-80%! מדובר בנתון לא פחות מדרסטי שמשנה את חוקי המשחק ומעמיד את הרכבים בהם מותקנת המערכת בדרגת בטיחות גבוהה ביותר. בין היתר, מערכת חכמה למניעת מעורבות בתאונת דרכים תאפשר לנו זמן תגובה ארוך יותר, המערכת אינה מתעייפת כמו שקורה לנו הנהגים, היא לא מאבדת ריכוז ולא מעיפה מבט בטלפון. מובן שככל שנתקין מערכת טובה יותר נקטין באופן חד יותר את הסיכוי שנהיה מעורבים בתאונת דרכים. חברת AWACS המשווקת מערכות התרעה למניעת תאונות מבית SDS, ביניהן מערכות הנחשבות המתקדמות ביותר מסוגן ומעניקות הגנה ברמה הגבוהה ביותר בזכות העובדה שהן אינן מוגבלות לזיהוי ויזואלי אלא משלבות שימוש מקביל בחיישני רדאר. כל אלו מראים בבירור שמערכות עזר למניעת תאונות דרכים הן הבשורה לה חיכינו בתחום הבטיחות בדרכים.

הבדלים ביעילותן של מערכות עזר למניעת תאונות דרכים
התקנת מערכת עזר למניעת תאונות דרכים היא צעד מתבקש על מנת להפוך את כבישי הארץ לבטוחים יותר. כולנו מעוניינים לספק רמת בטיחות מרבית ליקרים לנו הנוסעים עמנו ברכב, לכן ברגע שמבשילה הכוונה לכדי המעשה, חשוב מאוד לקחת בחשבון שמערכות שונות יניבו עבורנו שיפור שונה ברמת הבטיחות. רוב המערכות הנמכרות בארץ מזהות סכנה באמצעות מצלמה בלבד, לא אחת קורה שמערכות כאלה כושלות בגלל ראות לקויה או מורכבות ההליך הממוחשב של זיהוי סכנה תוך שימוש במידע ויזואלי בלבד. מערכות טובות יותר משלבות שימוש במצלמה עם שימוש ברדאר. מערכת הרדאר מאפשרת זיהוי התפתחות מצב מסוכן גם בתנאי ראות לקויה ובפרט במזג אוויר חורפי. הרדאר מזהה רכבים ועצמים בסביבה ממרחק גדול כמעט פי אחת וחצי ממצלמה לרב ללא תלות בתנאי מזג האוויר (100 מטר כשמדובר במצלמה, כ-140 מטר ברדאר), בנוסף המערכת מייצרת זמן תגובה ארוך יותר ב-100% (עד כ-5 שניות לעומת 2.5) לעומת מערכות אחרות.

רואה את האינו נראה, מערכת התרעה למניעת תאונות דרכים. צילוםAWACS : המשווקות מערכות למניעת תאונות דרכים מבית SDS.

דגם RD 140 של חברת AWACS המשווקת מערכות התרעה למניעת תאונות מבית SDS, נחשב בכל רחבי העולם לאחת ממערכות העזר היעילות למניעת תאונות דרכים שניתן למצוא. לא רק שמערכת זו משלבת שימוש במצלמה ורדאר זה לצד זה אלא שהיא מצויידת במעבד עוצמתי במיוחד ותוכנת עיבוד הנתונים המתקדמת מסוגה. את המערך המרשים לזיהוי סכנה ומתן התרעה משלימים תצוגה נוחה, וממשק משתמש ידידותי.

אין עוררין על כך שהתקנת מערכת עזר למניעת תאונות דרכים ברכבכם תפחית באופן דרסטי את הסיכוי שתהיו מעורבים בתאונה. חברת AWACS משווקת מערכות התרעה למניעת תאונות מבית SDS מספקת את הפתרון האולטימטיבי, ועל כך יעידו גם הסטטיסטיקות וגם העדויות מהשטח, לקראת החורף הסוער התקינו מערכת ותיסעו בבטחה.

[contact-form-7 id="1116"]

אולי תאהב גם...

More From Author

+ There are no comments

Add yours