קחו כמה דקות לקרוא כתבה שיכולה להציל לכם את החיים

Estimated read time 1 min read

מערכת הבטיחות לרכב, שלא בכדי מומלצת כיום לרבים, מביאה אתה יתרונות רבים: היא מתריעה בפני הנהג מפני סכנות צפויות, היא יכולה להתמודד עם מזג אוויר לא פשוט ועם תנאים מאתגרים על הכביש ו"על הדרך" עוזרת בצמצום ההוצאות על הרכב, בכל הקשור לביטוחים ולתיקונים.

פתרון טכנולוגי מתקדם

הגורם האנושי הוא הסיבה העיקרית לתאונות, לפיכך מערכות בטיחות חכמות לרכב הפכו לסטנדרט. בישראל יש למעלה מ-300 הרוגים בשנה. מרבית התאונות קשורות להיסח דעת בזמן הנהיגה ועם כל הצער, מדובר בתכונת אופי אנושית, אליה אפשר לצרף מצבים בהם תאונה נגרמת שלא באשמתנו. השנה היא 2018, והטכנולוגיה מוכיחה פעם נוספת שיש פתרונות. התקנת מערכת חכמה לרכב, היא הדרך היעילה ביותר לזרז את זמן התגובה שלנו ולהפחית בעשרות אחוזים את הסיכוי להיות מעורבים בתאונה.
בין אם אלו ההודעות שמגיעות לטלפון, או הילדים שמתווכחים מאחור, היסח דעת מונע מהנהג להבחין בסכנות. גם שנייה אחת של חוסר תשומת לב יכולה לגרום לתאונה ולאיבוד חיים. לכל אלה, אפשר להוסיף את ההשפעות שיש לגיל על ראייה וזריזות תגובה בגילאים מבוגרים, את חוסר ניסיונם של נהגים צעירים וסיבות אחרות שקשורות לגורם האנושי.

[contact-form-7 id="1116"]

 


בזכות מערכות חכמות לרכב ניתן להפחית את הסיכון ולהפוך כל נסיעה לבטוחה. שלא כמונו, המערכת איננה מתעייפת. ארוכה ככל שתהיה הנסיעה, המערכת יכולה לזהות רכב שחותך לנו את הנתיב ועוד גורמים מסכנים. בעוד שאנו הנהגים, עשויים לאבד ריכוז, להתעייף ואפילו להתפתות לבדוק הודעות שקיבלנו. המערכת שומרת על הנוסעים ברכב ולוקחת על עצמה תפקיד מרכזי בכל הקשור לנהיגה בטוחה. לאורך הנסיעה היא סורקת את הכביש ובעת סכנה מתריעה בפני הנהג לפני שהוא הבחין בה. המערכת מתבססת על טכנולוגיה חדשנית והיא זמינה לכולם.

איך היא עובדת

AWACS המשווקת מערכות התרעה למניעת תאונות מבית SDS, היא מערכת מצילה חיים. שלא כמו המערכות האחרות, היא מתבססת על רדאר ומצלמה יחד (בעוד האחרות מתבססות על מצלמה בלבד). באמצעות חיישני הרדאר, מזהה המערכת סכנות  שנמצאות במרחק של עד 140 מטרים מהרכב שמלפנים. הרדאר שקלט את הסכנות, מעביר נתונים אל המחשב. זה, מעבד אותם במשך מיקרו שניות ומתריע בפני הנהג על ידי צפצופים והבהובים. הנהג, מקבל התרעה של עד כ-5 שניות לפני התנגשות פוטנציאלית (לעומת מערכות אחרות המשאירות רק כ-2.5 שניות להגיב), מקבל מספיק זמן תגובה, כך שגם בהינתן ודעתו הוסחה, יכול להסב את תשומת ליבו למתרחש ולהגיב.
השילוב בין המצלמה לרדאר הופך אותה למתוחכמת ומאפשר להציע גיבוי, במידה ואחד מהשניים איננו עובד.

שנייה אחת לפני שאתה שם לב, אתה מקבל התרעה. מערכות בטיחות חכמות לרכב.

היותה מבוססת רדאר, הופכת המערכת ליעילה הרבה יותר. טווח הזיהוי שלה, בהשוואה למערכות מבוססות מצלמה גדול יותר (140 מ' למול 100 מ') ובכך יכולה לזהות סכנות לא צפויות. היא עמידה בתנאי מזג אוויר היכולים להשפיע על מצלמה (כמו גשם וסופות) ולכן בנסיעות בימים חורפיים, פועלת כהלכה ויתרה מכך, דווקא בגלל תנאי מזג האוויר הופכת לחיונית. היא איננה מסתכמת על זיהוי ויזואלי בלבד (בניגוד למערכות מבוססות מצלמה) ופועלת גם בשעות החשיכה. ניתן להתקין אותה ברכבי יד שנייה ואפילו רביעית ולקבל הנחה של 1,500 ₪ באגרת הרישוי והנחה משמעותית בביטוח החובה***

Awacs שמשווקת מערכות התרעה מבית SDS, מציבה רף חדש. המערכת הינה מצילת חיים וזו בדיוק הסיבה מדוע בוחרים להתקינה כיום כמעט בכל הרכבים.

[contact-form-7 id="1116"]
*** ניתן לבדוק אם הנך זכאי להנחה משמעותית באתר משרד האוצר ב"מחשבון ביטוח חובה לרכב, הטבת אגרת הרישוי הינה בכפוף להוראות הנוהל ולתקנות התעבורה.

אולי תאהב גם...

More From Author

+ There are no comments

Add yours