פיתוח אפליקציות: דרישה בשוק, מעט מפתחים והזדמנות לעבודה רווחית ומאתגרת

Estimated read time 1 min read

לפי התחזיות בענף הסלולר הרווח הכספי מאפליקציות מובייל יגיע בשנת 2019 לסכום של יותר מ-99 מיליארד דולר. סכום אסטרונומי שמוכיח עד כמה הסלולר משפיע על הדרך שבה אנחנו צורכים מידע, עושים קניות, מזמינים שירותים ומבלים את שעות הפנאי שלנו.

בניגוד מוחלט לתחזית הזו, מפתחי אפליקציות הם עדיין מצרך נדיר.

אם נדבר במספרים – יותר מ-70% מהעסקים, החברות והמוסדות הציבוריים בעולם מקדמים או קידמו פיתוח אפליקציות רלוונטיות והמספר הזה צפוי לגדול ככל שהשימוש בסלולר יגדל, כך שהביקוש למפתחים מקצועיים מוכשרים ילך ויגדל.

מפתח אפליקציות: המקצוע המבוקש ביותר בשנת 2016

לפי מאמר שפורסם באתר Udacity, פיתוח אפליקציות הוא המקצוע המבוקש ביותר בשנת 2016. בראייה קדימה, דווח במאמר על נתונים מרגשים עוד יותר שהופכים את המקצוע הזה לפורץ דרך.

מי שילמד היום פיתוח אפליקציות, צפוי עד 2020 למצוא את עצמו עובד על פרויקטים שמגיעים לאלפי, עשרות אלפי ומאות אלפי אנשים ובקנה מידה בינלאומי – גם למיליונים.

לפי התחזיות עד שנת 2020, בין 80-90% מהאוכלוסייה בכל העולם תאחוז בידה מכשיר סלולר שעליו יש אפליקציות מסחריות, פרקטיות או פיננסיות. זה בדיוק הזמן לראות את הנולד.

מפתח אפליקציות מבין בפיתוח, תכנות ופתרונות חכמים. הוא לומד להכיר ולחוש את השוק שבו הוא עובד, יוצר מוצרים חדשניים ועוטף אותם באריזה אסתטית ומושכת.

זוהי עבודה שמשתנה ומתעדכנת כל הזמן ולכן מספקת לא רק הזדמנויות רווח יציבות, אלא גם תחושת הרפתקה והתפתחות אישית. משהו שרובנו מחפשים כיום בשוק העבודה.

מסטארט אפ קטן ועד חברה גדולה – כל האפשרויות פתוחות

מפתח אפליקציות יכול להשתלב במקומות עבודה מגוונים – בגלל הביקוש לתחום במגוון רחב של עסקים שונים, קטנים וגדולים.

מי שמחפש לעבוד במסגרת מצומצמת כמו סטארט אפ חדשני או חברת הייטק קטנה, ימצא בית חם בלא מעט חברות קטנות ומיזמים שעובדים על פיתוח טכנולוגי לסלולר במגוון רחב של תחומים.

מפתחים רבים דווקא מעדיפים אופציות גדולות יותר – כמו חברות טכנולוגיות שמעסיקות עשרות ומאות עובדים בכל רחבי העולם.

חברות כאלו, שכבר ביססו את עצמן ויש להן תשתית בטוחה, מבטיחות פרנסה לאורך זמן ואתגרים שמשתנים עם הזמן. תמיד יש ביקוש לפיתוח טכנולוגי, בעיקר של אפליקציות, ותמיד אפשר ללמוד, להתפתח ולצמוח בתוך חברה גדולה שיש לה בטחון פיננסי.

עוד אפשרות תעסוקתית שהופכת להיות יותר רלוונטית היא בחברות מכל התחומים שמחזיקות באתר אינטרנט פעיל, המעודכן באופן קבוע. חברות רבות זקוקות למפתחים שיהיו אחראיים על אפליקציות ואתרים רספונסיביים ומעסיקות אותם כעובדים בחברה.

[wdi_feed id="13"]

הכנסה גבוהה גם למפתחים בתחילת הדרך

הביקוש למפתחי אפליקציות יצר אפשרויות שכר מבטיחות, גם למי שמתחילים את הדרך בתחום.  

לפני נתונים שפורסמו באתר Jobinfo והתבססו על ביקוש למפתחים בחברות רבות בארץ, השכר הממוצע למפתח אפליקציות שצבר שנה עד שנתיים של ניסיון עומד על 18-20 אלף שקלים, נכון לתחילת שנת 2016. מפתח שצבר למעלה מ-5 שנות ניסיון יכול להגיע לשכר של עד 30 אלף שקלים בחודש.

העובדה שמדובר בשפה בינלאומית, המתבססת על פיתוח בפלטפורמות גלובליות כמו ios, Android ו-Windows Phone ועל שפות כמו Java ו-Objective C, פותחת שער לעבודה גם מחוץ לגבולות המדינה ופוטנציאל השתכרות גבוה בחו"ל.

לפי נתונים שפורסמו בארצות הברית בשנת 2016, השכר השנתי של מפתח iOS עומד על 105 אלף דולר בשנה ואילו מפתח אנדרואיד משתכר בממוצע כ-97 אלף דולר בשנה.

חולם להשתלב בענף? זוהי הדרך לעשות זאת

שתי פלטפורמות מרכזיות עומדות מול מפתחי אפליקציות – פלטפורמת אנדרואיד ופלטפורמת iOS.

הדרישה הבסיסית היא להכיר את הפלטפורמות האלו ואת השפות המלוות אותן. קורסי פיתוח אפליקציות צריכים לספק היום הכרות נרחבת ככל הניתן עם שפת ה-Java, לצד שפות נוספות.

בנוסף, הוא צריך להיות מסוגל להשתלב בתהליך יצירתי קבוצתי – שכן מרבית האפליקציות מפותחות לאחר מאמץ משותף וקבוצתי של צוות פיתוח, שכולל לצד מפתחים גם אנשי קריאייטיב, מעצבים ועוד.

אם אתה מעוניין ללמוד את התחום, להתפתח בו ולנצל את כל היתרונות שפירטנו במאמר, אתה מוזמן להשאיר פרטים ממש כאן.

[contact-form-7 id="1012" title="האקר יו"]

נציג מכללת האקר יו, המכללה היחידה בישראל שמבטיחה השמה לעבודה בסיום מסלול ההכשרה, יחזור אליך עם פרטים נוספים על מסלול פיתוח האפליקציות המקיף והמקצועי. מסלול שיספק לך דריסת רגל ראשונה ומוצלחת בתחום המבוקש הזה.

אולי תאהב גם...

More From Author

+ There are no comments

Add yours