אנחנו חיים בתקופה בה הכביש הפך לזירה מסוכנת. ברמה הסטטיסטית, הכביש הוא לא פחות (ואף יותר) מסוכן משדה קרב או ממקומות אחרים שגורמים להורים להדיר שינה מעיניהם. עם נתונים שמדברים על 300 הרוגים בשנה, הורים רבים נתונים לדאגה תמידית בזמן שהדבר היקר להם נמצא על הכביש.

נכון, יש משקל אדיר לחינוך תעבורתי שעל כל הורה האחריות האישית להעביר לילדיו. נכון, גם בעיית התשתיות במדינה צריכה לקבל מענה ויש ביכולת נהגים ככלל והורים בפרט להניע את התהליכים הדמוקרטיים שיביאו לשינוי בתשתיות. אבל מה אנחנו עושים בפועל? האם אתם בתור הורים יכולים להגיד בביטחון מלא שעשיתם כל מה שאפשר על מנת להגן על הילדים שלכם?

יותר ויותר הורים מתקינים מערכות התרעה למניעת תאונות דרכים ואין זה פלא. מערכות התרעה למניעת תאונות דרכים יכולות להתריע כ-140 מ' מאובייקט בעל פוטנציאל התנגשות, ההתרעה נותנת עד כ-5 שניות זמן תגובה לפני הפגיעה ומאפשרת לנהגים להגיב בהתאם גם בהינתן דעתם הוסחה. נפגשנו עם זוג הורים שהחליטו לשפר את השינה שלהם בלילה ולהתקין מערכת התרעה למניעת תאונות דרכים ברכבם.

רוצים לשמוע איך הם עשו את זה? השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם

השאירו פרטים ויועץ בטיחות יחזור אליכם בתוך 24 שעות

 

איתן ולימור, בני 58 ו-51 בהתאמה, תושבי המרכז:

ש: "ספרו לנו על החיים סביב עניין הנהיגה לפני התקנת המערכת?"

לימור: "זה היה כמו מלחמה. בכל מובן זה היה כמו מלחמה! קודם כל הריבים האינסופיים עם הילד. 'לאן אתה הולך?' 'השעה מאוחרת אתה לא רוצה לנהוג עייף' וכל הפזמונים הרגילים שאני מניחה שרב ההורים מכירים, לרב הילד היה מנצח ואז הייתה מתחילה מלחמה נוספת…מלחמה שלי עם עצמי בדאגה שהילד מסתובב עכשיו בכבישים, ולמרות שאני הכי סומכת עליו בעולם לפעמים זה לא תלוי בו".

איתן: "אתה מבין? אתה יכול לגדל את הילד שלך ולתת לו את כל העצות בעולם מהרגע שהוא נולד. על הכביש מספיקה טעות של מישהו אחר, אפילו לא של הילד ו…אני אפילו לא רוצה לחשוב על זה".

ש: אוקי, ואיך שמעתם על מערכות ההתרעה החכמות?

איתן: "זה קטע מצחיק, הייתי צריך לעשות את הטסט השנתי והמוסכניק אמר לי 'תגיד אין לך מערכת התרעה ברכב?', אמרתי לו שאני לא צריך, ואז הוא הסביר לי בדיוק איך זה עובד וגם גילה שיש הנחה של 1,500! בטסט השנתי!* לא היססתי (צוחק)".

לימור: "אני זוכרת שגם אני הייתי סקפטית, אבל אז נכנסתי לקרוא קצת באינטרנט, ראיתי שיש כל מיני סוגים של מערכות, מערכות עם מצלמה, מערכות יותר משוכללות עם מצלמה ורדאר, והחלטנו להזמין מערכת, קודם כל בגלל הילד".

ש: ומה קרה מאז?

לימור: "תשמע זה לא קרה ביום אחד, קשה היה לי להאמין שמערכת אחת יכולה להוריד את הסיכוי להיות מעורב בתאונה בכאלה אחוזים, זה התחיל מזה שאני בעצמי הרי נהגתי וראיתי שהמערכת נמצאת שם בכל צעד לפניי"

איתן: "כן, זה בא בהדרגה, הייתי נותן לילד להקפיץ אותי לסופר סתם בשביל לראות את ההתנהלות שלו בכביש. התחושה היא אחרת, כאילו יש לך עוד עיניים – הרבה יותר חדות ורואות רחוק יותר, בכל פעם שעמדנו להיכנס לסכנה בפוטנציה…המערכת כבר צפצפה. אני זוכר שהיינו עושים כמו תחרויות כאלה שהילד היה מתערב איתי שהמערכת לא תצפצף לו בזמן הנהיגה, זה הפך להיות כמו שיעור נהיגה".

לימור: "משם זה עזר לנו לשחרר…הכביש הוא עדיין אותו כביש, אבל כשיש טכנולוגיה כזו, תחושת הביטחון נבנית מיום ליום, והצלחנו להגיע עם הילד להסכם שלום, ובעיקר עם עצמנו".

הכביש הוא עדיין אותו כביש, אבל כשיש טכנולוגיה כזו, תחושת הביטחון נבנית מיום ליום מערכת למניעת תאונות.

ש': מה הייתם ממליצים להורים שמתלבטים האם להתקין מערכת?

איתן: "היה לי השבוע שיחה על זה עם חבר, הוא אמר לי 'המערכת הזו שלך שאתה כל הזמן מדבר עליה? אתה יכול להגיד לי ב-100% שהיא תמנע את התאונה הבאה?', אמרתי לו, '100% אין שום דבר בחיים, אבל תחשוב שהבן שלך היה חייל קרבי והייתה לך את האפשרות לקנות אפוד מגן ומשוכלל, לא היית עושה את זה?'

ביטחון בכביש ובעיקר במחשבה

התחושות לאחר השיחה עם איתן ולימור השרו בנו ביטחון לפחות כמו שהם שידרו. כפי שהם ציינו בעצמם, הכביש לא השתנה, תרבות הנהיגה גם כן לא, אבל מערכות ההתרעה למניעת תאונות דרכים הם הבשורה של עתיד התעבורה. היכולת שלהן להתריע, בכל זמן ביום ובכל מזג אוויר, העובדה שמדובר במערכות אוטומטיות שלא סובלות ממגרעות הגורם האנושי, והנהיגה "הנרכשת" שהן מעניקות למי שיושב מאחורי ההגה מעלות שאלה אחת להורים: מה אתם עשיתם על מנת להגן על הילד שלכם?

לפרטים נוספים על המערכת והתקנה חינם עד הבית השאירו לנו פרטים.

השאירו פרטים ויועץ בטיחות יחזור אליכם בתוך 24 שעות

*ההטבה כפופה להוראות הנוהל ולתקנות התעבורה

אולי תאהבו גם

יש לכם מה להוסיף?

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.